luni, iunie 18, 2007

Avem mersu' leganatu'

Raportul Freedom House (1), “Nations in Transit 2007” , accesat via Hotnews, cuprinde printre capitolele analizate si “independenta presei” in Romania.

Am descoperit ca stam mai prost decat in perioada 1999-2003, cand am acumulat 3.50 puncte rating, stam la fel ca in 2003-2004 cu 3.75 si mai bine decat in 2005-2006, cand aveam 4.00 (2). Am facut, in opt ani, un pas inapoi si unul inainte.

Conform acestui raport se pare ca presa scrisa si internet media ne arata drumul cel bun.
Cat priveste emisiunile tv, mi-am amintit de raportul realizat de EU Monitoring and Advocacy Program si publicat în octombrie 2005, in care se mentiona ca o particularitate a „televiziunii din Romania de azi ... tabloidizarea si trivializarea programelor de stiri, care au devenit din ce în ce mai putin orientate catre stirile politice”. Asadar ne-am conformat si aici, avem politica aproape(!) cat putem duce, asa cum o putem duce.

Cred ca nu ne sta bine sa fim ipocriti, ci realisti. Drumul se asfalteaza european, cam ca Autostrada Soarelui, inceputa intr-o alta epoca, stopata in perioada 1993 -1998 si continuata intre 2004-2007. Si vorba ceea:”ai ajuns la Cernavoda, se vede deja Farul, nu se poate sa faci tocmai acum cale intoarsa!”

(1) organizatie non-profit, nepartinica, ce promoveaza libertatea, democratia si drepturile omului
(2) ratingul se calculeaza pe o scara de la 1 la 7, unde 1 reprezinta cea mai inalta forma de democratie si 7 cea mai scazuta.

Niciun comentariu: