sâmbătă, iunie 02, 2007

Nu este despre fotbal

Ok, stim ca diseara este un meci in care ne punem sperantele ultimilor ani si e clar ca nu spectacolul va fi important, ci rezultatul .
Si daca nu vom iesi asa cum ne dorim din aceasta dubla, cuvintele temator elogioase despre ai nostrii , exprimate acum din varful tastaturii, se vor transforma in acuze. Nu vreau sa imi plimb mintea ca sa imi inchipui cum ar putea arata vinovatii.

Dar se naste intrebarea: vom sta cu urechile ciulite la zgomotul mingii invartindu-se pe teren asa cum am stat pe 19 mai, ora 20.00, la anuntarea rezultatelor partiale, asa cum am stat cand fetele castigau finala Cupei Cupelor la handbal feminin, asa cum am stat cand s-a rostit numele marelui castigator Palme d’Or ? Nu.

Buuun, sunt evenimente diferite cu suporteri pe masura si cu manifestari asijderea.

De ce ne exprimam altfel fata de fotbal, incepand din momentul in care sustinem pana la momentul in care ne luam la bataie cu cei care nu sunt cu noi ?
Hulim, injuram, dam din picioare, urlam cu steagurile in brate, ne pictam fetele, ne imbracam in culorile echipei favorite si mai ales suntem in stare sa polemizam ore in sir despre cum piciorul acela si cu mingea aceea puteau face mai mult, mult mai mult.

Imi doresc ca din toate sa invatam sa luam crema, astfel incat citirea unei carti , o pasa buna, culorile dintr-un tablou, notele unei melodii, mimica unui actor, vuietul de pe stadion sa ne faca sa trepidam pozitiv si sa ne conduca intotdeauna catre o bucurie generoasa.
Sintagma ii apartine lui Tolontan si nu, nu era vorba despre fotbal.

Niciun comentariu: