miercuri, ianuarie 30, 2008

Sssst!

In(intru) tacere - locutiune adverbiala
Fara a vorbi, fara a se destainui
Sursa: DEX'98

"O liniste buna nu-i niciodata plata. Are cateva zgomote mici care-o pun in valoare.
Revin, televizorul aprins.(...) M-am asezat ca sa fatai telecomanda. Nimic de vazut. L-am lasat cu sonorul inchis. Vrei sa te simti trantit in prezent? Taie-l la sunet. Iti aduci brutal aminte de tine. Elastica, o tacere ca miezul de paine... Tacerea nu-i liniste. E ceva mult mai rau. De unde crezi ca deriva reflexul de-a da drumul automat la televizor; panica de a-ti duce singur fiinta? Daca, Doamne fereste, iti vine sa te gandesti la ceva?...Hai? E mai suportabil de trait in rumoare."
Sursa: Mircea Daneliuc, "Ora lanti"

Sssst!!!... Dar ne permitem tacerea?
Sursa: meplusmyself

5 comentarii:

trestie spunea...

da... tacerea e scumpa. Poate chiar mai scumpa decat linistea.

Anonim spunea...

Numai mie mi se pare mai greu sa taci decat sa vorbesti ? Si de cele mai multe ori vorbesti fie degeaba , fie ce nu trebuie .

nin spunea...

Daca ne permitem tacerea? Sigur ca da, dar trebuie sa anticipam riscurile. E foarte greu sa taci, mie mi se pare ca daca alegi sa taci, la inceput esti fortat s-o faci (ti se pune pumnul in gura, mai grosolan spus),iar spre sfarsit taci din blazare.
P.S. Nu am vorbit neaparat despre tacerea intre mai multe persoane ...

meplusmyself spunea...

@trestie
Tacerea poate fi un raspuns fara o intrebare.
@dorin
Ai putea crede intr-o relatie cu o persoana cu care abia vorbesti? Eu da. :)
@nin
Minciuna prin tacere e aproape imposibila. Dupa cum bine spui, tacerea te da de gol :)

Anonim spunea...

Dpmdv nu ar fi relatie . Ar fi o aventura :)