sâmbătă, aprilie 12, 2008

La ce bun un substantiv neutru?

DIVORT, divorturi, s.n.
(fig) Nepotrivire, dezacord intre doua lucruri, actiuni, idei.
Sursa: DEX'98

Aveam un curs de latina la facultate si, intr-o zi, am ajuns la cuvantul divort. Intotdeauna crezusem ca radacina lui inseamna "a desparti". Dar, cuvantul vine, de fapt, de la "divertere", care inseamna "a abate, a devia".
Cred ca asa stau lucrurile. Un divort te abate, te face sa te indepartezi de tot ce credeai ca stii si de tot ce credeai ca vrei si te duce spre alte lucruri.
Sursa: Mitch Albom, "Inca o zi", Ed. Humanitas Fiction, 2008

Cateodata divortez. De mine.
Imi place sa cred ca ma pot (re)intalni altfel, mai bun, si ca ma voi (re)casatori si voi trai cu noul "eu" fericit pana la adanci batraneti. Dar sunt cum sunt si nici macar partajul nu imi reuseste. La fiecare divort incerc sa imi arunc relele pe geam, dar nu apuc decat sa le indes prin dulapuri.
De fapt, de fiecare data, e doar o mica deviere.
M-am casatorit cu mine la nastere si nimeni nu m-a anuntat atunci ca nu ma pot divorta.
Sursa: meplusmyself

2 comentarii:

Sociopata spunea...

Mi se intampla si mie. Si de fiecare data, copilul din mine e cel care sufera cel mai mult... :)

meplusmyself spunea...

@socio
Ma calmeaza faptul ca nu sunt singurul :)