miercuri, decembrie 10, 2008

Gheorghe, Badea si banda de cauciuc

Ce o sa faca Andrei Gheorghe?
Nimic. Nimic.*
"Midnight Killer" si "13/14" va suna cunoscut?
Doua emisiuni de radio fulminante realizate de Gheorghe. Andrei Gheorghe. Fundamental un om de radio. Pe Gheorghe nu era nevoie sa il vezi, trebuia doar sa il asculti.
Brandul Andrei Gheorghe si-a cautat extinderea pe sticla. Intai la Pro TV. Apoi la Antena 1.
Ceea ce il sustinea insa pe atunci pe Gheorghe era de fapt esenta brandului sau. Radioul. Cu care a mers in paralel in aceea perioada.
In 2004 si Realitatea TV s-a hotarat sa cumpere o extensie care nu avea cum sa functioneze. Care se vedea deja ca nu a functionat nici la Pro, nici la Antena.
Gheorghe a cazut in capcana realizarii unui produs me-too cu propria persoana. Sticla l-a adus artificial mai aproape de auditoriu si a distrus prin expunere brandul.

Asta e tara lui Badea*
In anii '90 a fost matinalul lui Badea pe ecran. Acum este nocturna lui. Cu emisiunea "In gura presei", Badea si-a definitivat brandul de one man show. Si cauta acum sa se extinda. Pe calea undelor ZU.
Doar ca Badea este imagine in sine care dispare automat atunci cand stangi lumina. Badea are nevoie de reflectoare. De mimica, de gestica. Microfonul nu ii va fi de ajuns. Un alt produs me-too, o oglinda cu susul in jos, dar totusi o oglinda.

"Un nume este asemenea unei benzi de cauciuc. Asadar, se poate intinde, dar numai pana la un anumit punct. In plus, cu cat fortezi mai mult un nume, cu atat mai slab va deveni acesta." ( Al Ries&Jack Trout, "Pozitionarea: lupta pentru un loc in mintea ta")

* subtitluri adaptate din interviul acordat de Andrei Gheorghe in "Adevarul", 28.11.2008

Niciun comentariu: