duminică, octombrie 14, 2007

Publicul de media in Romania

Pe 11 octombrie 2007 a avut loc in Bucuresti conferinta “Inovatia in media”.
Va recomand cu placere sa parcurgeti trei dintre prezentarile sustinute cu aceasta ocazie de: Catalin Tolontan, Iulian Comanescu si Cristian Tudor Popescu.

Astazi, 14 octombrie 2007, pe Realitatea TV s-a difuzat emisiunea “Jurnalisti in tranzitie”, din proiectul “Zece pentru Romania”. O puteti re(urmari) aici.

Sunt un consumator de media. Unul care dicteaza asa cum prezenta Tolontan? Unul abtibild asa cum constata CTP? Unul cu pretentii mari dupa cum comenta aici Comanescu ?

In fond, pentru cine se creeaza produsele media si cine le modeleaza? Sunt ele o consecinta a evenimentelor realitatii inconjuratoare sau doar o cerinta condusa de “mass”?
Unii jurnalisti tind sa raspunda ca ei sunt “vocea poporului” si cu asta au rezolvat dilema, altii incearca sa-si educe publicul, altii incearca sa il emotioneze si sa ii cumpere gratiile, altii insa il provoaca sa gandeasca.

Cine conduce pe cine in fenomenul media? Unde trebuie stabilita granita relatiei interactive dintre jurnalist si publicul sau ?

Eu cred ca frumusetea relatiei se naste doar printr-o dependenta inteligenta, se construieste prin integritate si talent, ca de altfel in orice domeniu, si mai cred ca meritocratia trebuie sa fie un apanaj al amandurora: jurnalist si public.

3 comentarii:

nin spunea...

M-am uitat pe Realitatea si la un moment dat m-am trezit fredonand "Huo, Diaconescu!". De cate ori faceam cate un tur cu telecomanda si ajungeam la postul d-lui imi ziceam ca "ia uite ce baiat finut si ce nenoroc are" fara sa gandesc mai adanc, despre cine, ce, cum.
Dar prestatia de la "10 pentru Romania" a fost jalnica si acel huo inseamna de fapt ca il pun in aceeasi banca cu realizatorii, invitatii si publicul (cum ii placea sa spuna) pe care ii are. Si acum sunt tare curioasa cum li s-a parut si altora tot ceea ce a "produs" DD ieri.

Anonim spunea...

@nin
Despre prestatia lui Dan Diaconescu ma abtin sa comentez. Si cu aceasta ocazie si cu ocazia vreuneia dintre emisiunile pe care le realizeaza.
M-ar fi interesat sa stiu insa cum se simte publicul de media fata de oamenii care produc media. Isi gaseste culoarul potrivit?
Ce am vrea de fapt sa vedem la tv, ce ne-am dori sa citim pe print ? Si daca noi le spunem, ei ne vor asculta? :)Pentru ca dealtfel, tot timpul se sustine ca ei livreaza ceea ce publicul cere :)

nin spunea...

Nu cred ca "livreaza" ceea ce le cere publicul neaparat, desi putini "facatori" de media recunosc asta. Si nu stiu daca eu ca parte a publicului as vrea asta. Mai degraba imi caut sectorul care ma intereseaza si in ce ma priveste imi iau ratia din cateva asfel de locuri si pot sa spun ca sunt multumita.

Stiu ca pare ca ei ne dau ce le cerem si daca e vorba de tabloide, poate ca asa este. In rest, fiecare are un patron, care face o anume politica si la unii se vede in mod strident asta. Dar, nu stiu de ce, parca mi se pare mai usor sa trec peste o nazbatie politica, sa zicem, cand citesc despre asta in ziar, decat sa-i aud autorul recitand-o in direct. Insa. la urma urmei, e o chestiune de alegere.

Dar o problema care mi se pare oarecum grava este aceea ca si daca omul de media mi-ar cere parerea, mie, ca public, nivelul meu de ... expertiza (ce cuvant urat) m-ar cam impiedica sa emit prea multe pretentii. Pentru ca eu, ca roman, sunt invatat sa primesc orice gratis, iar un lucru de calitate si gratuit mi se pare ca nu prea e posibil acum.